LIMBO

Autor: || Zveřejněno: 26.12.13


Tvůrce:
Arnt Jensen, Playdead Presents
Officiální stránky: Limbogame.org

Příběh:
Celá hra se točí kolem malého chlapce, který se probudí v temné lese. Tohoto chlapce provázíte lesem a unikáte před různými pastmi, nástrahami a tvory, kteří usilují o chlapcův život. Během cesty se z lesa dostáváte do továrny, a pak zpět do lesa. Cílem chlapce je najít a zachánit svou ztracenou sestru.

Žánr:
O tomhle se nebudu s nikým hádat - Horor!! Ano, sice se Vám to může ze začátku zdát, jako pěkná nevinná, jednoduše vyhlížející hra pro malé děti, ale ona taková rozhodně není!! Celou strašidelnou atmosféru podporuje černobílé provedení a co nejmenší ozvučení hry. Myslím, že při téhle hře budete nečekaně vystrašení a milovníci hororu budou možná i mírně překvapení (samozřejmě v dobrém slova smyslu).
Takže: Horor, Dobrodružné a také logické :3

Hru si můžete stáhnout tady:
- Hra je v angličtině a tím myslím to, že pokud najdete tlačítko "Play", tak ve zbytku znalost anglického jazyka nepotřebujete, protože tam vůbec žádné texty nejsou :3

Zde je Galerie pro tuhle hru, takže si můžete prohlídnout nějaký obrázky ze hry a fanarty :3
A Rubrika pro videa k téhle hře :3

↓ Můj názor!! ... :3 ↓
Podle mě opravdu dobrá, hororová hra, která určitě není pro malé děti. Když jsem ji viděla poprvé někde na netu a bylo o toho označené "12 +", tak jsem si říkala, co je to za blbost. Ono to opravdu podle hlavních obrázků, které Vám všude ukazují, na první pohled vypadá jako pěkná hra, ale když to hrajete a trochu se do té hry vcítíte, tak Vám začne běhat mráz po zádech!! To Vám garantuju!! xD
Po příběhové stránce mi to přijde opravdu pěkné - Malý chlapec utíká zachránit svou sestru a nehledí přitom na nebezpečí, do kterých se dostává. Opravdu krásná hra, která Vás dokáže na pár hodin zabavit :3

A teď se přesuneme do prostředí hry trochu hlouběji, takže kdo hru ještě nehrál a nechce si ji zkazit prozrazením děje, tak radši nečtěte dál ... běžte si hru zahrát a pak se třeba vraťte ke čtení :3



↓ Základ hry ... :3 ↓
Hra LIMBO se sice musí instalovat (není jako RPG hry, které hned spustíte bez instalace), ale není to moc velký soubor, takže Vám v paměti moc místa opravdu nezabere.
Další věc, která mě u LIMBO mile překvapila je jednoduchost ovládání. Celou hru ovládáte dohromady pěti tlačítky - čtyřmi šipkami, kterými se pohybujete a Ctrl, který slouží k uchopení věcí.
Jednou z nejlepších věcí na téhle hře je její průběžné ukládání. Pokud nějakou věc zkazíte nebo zemřete nevracíte se úplně na začátek. Hra je rozdělena na jednotlivé úseky, takže pokračujete od posledního uloženého.
Hra je sama o sobě docela ... brutální. Pokaždé, když chlapec umře, tak se to neobejde bez nějaké upadené končetiny nebo dokonce i hlavy. Dále je opravdu úžasné, jak Vám hra, ačkoliv je černobílá, dokáže opravdu realisticky vykreslit hrůzu, kterou chlapec musí prožívat.

↓ Jednotlivé části hry ↓
Celá hra začíná tím, že se malý chlapec, zahalený v roušce temnoty, probouzí v temném lese. A hned po té se vydává na dlouhou pouť lesem, kdy se dostává i do staré továrny a nakonec se shledá se svou sestrou. Jakmile se probouzí, ihned vyráží na dobrodružnou cestu plnou nebezpečných situací.
Jako první nebezpečná situace tam jsou "medvědí pasti", kdo kterých není dobré stoupat. Pokud do nich bezhlavě skočíte (přesně jako já xD), tak to chlapec zaručeně nepřežije. Jsou ale i chvíle, kdy Vám tyhle pasti pomůžou dostat se dál ve hře. Použijete je třeba k usekání nohou obrovského pavouka.


Mezi další část hry a zároveň, podle mě, nejnebezpečnější a nejbrutálnější části patří "Útěk před obřím pavoukem". Jak už jsem zmínila, poprvé si s ním poradíte pomocí medvědích pastí. On Vás však bude provázet celou dobu, co budete v lese. Já nemám pavouky moc v lásce, takže jsem byla ráda, že jsem před ním dokázala utéct tak rychle, jak jen to bylo možné. V téhle části se vyskytla i jedna (pro mě trochu komická část xD). Pavouk chlapce chytil, protože se přilepil k jeho pavučině a ten ho následně celého obalí do pavučiny, aby mu neutekl. Ale nebyla by to hra, kdyby to takhle skončilo, takže chlapec dokáže utéct, hopsá tam, zabalen v pavučině a snaží se z ní dostat. (Potom to už tak komické nebylo O_o)

A aby jste náhodou (během toho, co Vás pronásleduje pavouk) nějak moc volného času, tak se k chlapcově nepřátelům přidají i lidé. Nevím, co jsou zač, ale když jsem šla za nimi, že je pozdravím, tak po mě začali střílet šípy a chtěli mě zabít!! Nejsou přátelští, takže pozor na ně!! xD
Pavouka nakonec porází také docela brutálním způsobem. Trochu, ale opravdu jen trochu mě ho bylo líto T^T


Následuje část, kdy se z lesa dostanete do továrny. Řekla bych, že to je opravdu hodně stará továrna na výrobu něčeho, co nikomu není známo (a všichni jsou radši, že to neví). Zde se chlapcovým (i Vaším) nepřítelem stávají obrovské krabice, cirkulárky a v neposlední řadě i "červi", kteří se chlapci přisajou k hlavě a on se pak propadá do beznaděje, pokouší se zabít a neposlouchá Vás. Takže pokud s ním chcete změnit směr, musíte se dostat na světlo, kde se chlapec otočí a jde na druhou stranu. Od těchto červů Vám pomahají jakési potvory, které se těmito červy živý.
O chlapcům život bude usilovat i elektřina, přidají se k ní i přístroje, které dokáží měnit gravitaci, takže ovládání je pak celé naopak!! A to nemluvím o "točení" celé továrny, takže se na Vás všechno sesype!!
Když se dokážete dostat skrz továrnu, tak se objevíte na posledních deset, dvacet vteřin v lese, kde se chlapec setkává se svou setrou. A tím hra končí (minimálně verze, kterou mám já xD)


↓ Co se týče hry ... xD ↓
Celkově je hra tvořena z 39 částí (+ poslední, kdy se setkávat s chlapcovou sestrou), které jsou vlastně záchytným bodem a od kterých pokračujete, když zemřete. Co se týče samotného příběhu, tak je hra opravdu lakomá ve vydávání informací. V celé hře vlastně není žádný náznak, o co v téhle hře vlastně jde. Proto, pokud hru nedohrejte až do konce, tak ji nepochopíte a nedokážete si ji správně vysvětlit. (Pár mých kamarádů ji nedohrálo, protože je přestala bavit kvůli pro ně zrovna složité části, a tak ji označují na "nudnou, nezáživnou, na nic" ...)

A tím se dostávám k dalšímu, podle mě velkému plusu, téhle hry - a to je její složitost!! Pokud se chcete dostávat hlouběji do hry, musíte začít pořádně myslet a mozek a logické uvažovaní se Vám roztočí na plné obrátky. Bylo tam i pár částí, při kterých jsem byla v koncích. Pořád jsem zkoušela jedno a to samý, abych se dostala dál, ale nešlo to. Pak mě ale napadlo, že se na to můžu kouknout i z jiné stránky a příjdete na to, že to jde kolikrát i jednodušší cestou, než se snažíte X3

Co se týče názvu hry, hledala jsem , co to znamená. Jméno LIMBO mi už podle sluchu přišlo jako něco zlověstného xD Tak jsem vyzkoušela překladač. Podle něj to znamená "předpeklí" ... docela zajímavé slovo. Ale řekla bych, že tuhle hru opravdu vystihuje. Další možný překlad je "zapomenutí" ... což, vzhledem k temnému, černobílému vzhledu, také docela sedí.


↓ Shrnutí celé hry a mého názoru na ni ... :3 ↓
Můj konečný názor - Opravdu super, brutální, strašidelná, hororová hra, při který se opravdu zapotíte z přemýšlení. Tahle hra se dostala mezi mé oblíbené hlavně tím, že je neobvyklá. Přece jen, jednoduché ovládání a černobílé hry, to zní trochu klišé, ale tahle hra Vám tohle všechno vynahradí svým skrytým (opravdu hodně dobře skrytým) příběhem a složitostí.
Určitě to stojí za ty dvě, tři hoďky hraní (nebo třeba i rychlejš) a je to zážitek, který jen tak nezapomenete :3

Hra LIMBO je opravdu hodně známá hra a není ani moc stará. Je vytvořena snad na všechny herní konzole (PC, Playstation, XBox a další ...). Takže pokud chcete, tak si hru můžete koupit i pro některou z těchle věcí ... :3

Tohle je vážně úžasný :3 Jít tak na vlak a vidět v podchodu tohle ... :3

A tímle ukončím tenhle článek :3 Doufám, že jsem se nedopustila nějaké významné chyby (už je trošku déle, co jsem tuhle hru hrála xD). A snad je to srozumitelně napsané xD

Co se týče zdroje obrázků ... chtěla jsem nafotit své, ale bohužel ... focení obrazovky mi na tuhle hru nefunguje, takže tu jsou obrázky z Googlu xD

Sayonara, Minna-san :3
Baka-chan ... dostala na tuhle hru znova chuť, takže si ji pak někdy musí znovu zahrát xD

Mohlo by se Vám líbit

Žádné komentáře

Děkujeme za tvou odezvu!!