Co je to RPG hra?? Baka-chan vysvětluje!! >////<

Autor: || Zveřejněno: 2.8.13

Ciao!!

Zase jednou jsem se podívala na mé opravdu oblíbení anime Katekyo Hitman Reborn (KHR), a Reborn mi zase jednou vnuknul tenhle pozdrav. Pokaždé, když se na tohle anime podívám, tak všechny prostě musím zdravit tímto italským pozdravem, protože je to prostě návýkové >////< ... Ale to jsem se jako vždycky zase příliš vzdálila od hlavního tématu. Na druhou stranu, hodně lidí se mě ptalo, proč tenhle italský neformální pozdrav pořád používám, tak jsem si říkala, že bych to tu mohla ve zkratce vysvětlit. Pokud to nikoho nezajímá, tak tento odstavec určitě úspěšně ignoroval a rovnou se vrhnul na další >////<

Jelikož jsem postřehla, že tu máme vytvořenou rubriku "PC hry, programy" (nebo jak se vlastně jmenuje?!), o které jsem pomalu vlastně ani nevěděla, začalo mě jí být neuvěřitelně líto. Rozhodla jsem se proto vytvořit aspoň jeden článek s tímto tématem, ať není tak prázdná a v budoucnu mám určitě v plánu přidat mnoho dalších článků. Jako první článek mě napadlo tak trochu ... mé vlastní vysvětlení pojmu "RPG hra", který může každý vzít podle sebe. Rozhodně bych se tímto článkem příliš neřídila (přece jen ho napsal takový nevzdělanec jako já), ale i tak doufám, že třeba někomu pomůže. Samozřejmě to vše není z mé hlavy, prošla jsem spoustu stránek a podobně, a dala dohromady pár krátkých odstavců, nebude to nic super dlouhého a složítého, nemusíte se bát >////<

Moc dobře vím, že nejsem příliš dobrá ve vysvětlování, ale zkusím se vyjadřovat co "nejsrozumitelněji", ať to tu aspoň trochu dává smysl. Pokud se v čemkoliv pletu, rozhodně se nebojte mě upozornit, ráda se přiučím *////*

Více v "Celém článku" xD


Pro začátek:
Dám sem asi nejlepší odkaz, který může existovat - tetu Wikipedii, protože z mého blábolení, které bude následovat, to pravděpodobně většina lidí nepochopí >////< ... A pokud ano, budu nesmírně šťastná!!

↓ A teď moje vysvětlení!! ↓
RPG počítačové hry:
RPG je zkratka pro "Role Playing Game", do češtiny nejčastěji překládáno jako "Hra na Hrdiny". Jedná se vlastně o jakékoliv hry, kdy ovládáte nějakou postavu a spolu s ní prožíváte dobrodružství. V těhle hrách můžete občas zasáhnout do děje, podle Vašeho rozhodnutí tak může dojít hned k několika různým rozuzlením děje a závěrům, tzv. "Endingům". RPG hra může být určena i pro více lidí, tzv. Multiplayer (jednoduše, může Vás hrát víc za různé postavy v jedné hře).

RPG stolní hry (online):
RPG hry nemusí být jen počítačové hry. Existují i "Online hry", kdy popisujete slovně, co Vaše postava dělá a na základě vašeho popisu pak další hráč odpoví pomocí své postavy. Jednoduše: hráč si vymyslí svou postavu (se vším všudy, vzhled, povaha, schopnosti ...), kterou pak ovládá pomocí psaného textu. Můžem zkusit nějaký příklad, kdyby to nebylo srozumitelné, tyhle hry se pak odehrávají nějakým takovýmhle způsobem:
Hráč 1: "Hodí kámen po (jméno další postavy)."
Hráč 2: "Vyhne se a hodí kámen zpátky."
Hráč 1: "Nestihne uhnout a kámen ho zasáhne do ramene."
.
.
.

A tak to může pokračovat. Vlastně tvoříte příběh společně s dalšími postavamy (hráči), záplety, rozhovory a další, je to vlastně jak psát knížku dohromady s dalšími x-lidmi. Rozhodně zajímavá zábava, která docela dost rozvíjí fantazii.

Larp (fyzické hry):
Dalším pojetím RPG hry může být "Larp". Hráči se sejdou fyzicky. Fyzicky představují, co dělá jejich postava. Používájí se i nejrůznější kostýmy, aby bylo poznat, kdo koho hraje. Je to vlastně něco jako divadlo či cosplay, kdy se hráč vtěli do své postavy. Na takovýchto srazích pak hráči plní různé úkoly, snaží se dostat k různým cílům a celkově se jedná o zábavné setkání fanoušků nejčastěji videoher či filmů a pod..


Tak, to by bylo asi vše. Doufám, že jsem nikomu nepomátla hlavu, a že jsem sem nenapsala jen snůžku blbostí. Spousta RPG her jsou známé také pro svůj "vypixelizovaný" vzhled (skládají se z dost jasně viditělných kostiček), takže je občas těžké rozeznat podlahu od stěn nebo (jako v mém případě v ve skutečném světě) najít dveře ve stěně. Samozřejmě existují ovšem i hry s lepší grafikou, není zásadou tvořit pixelované hry >////<

Tvoje nesmyslné blábolení mě už nedokáže překvapit x)
Heh?? Já to nevysvětlovala tobě!! >////<
To je dobře, protože kdyby jo, tak bych z toho žádné vědomosti nezískal x)
Proč?? Vyjadřuju se na tebe příliš neodborně?? xD
Ne, na to jsem zvyklý. Jen jsi to popsala velmi ... zvláštně?? x)
To se mě ptáš?? xD
Ne, jen je to velmi ... zvláštní?? x)
Nech toho. Chápu, co se tím snažíš říct xD
Jsem rád, že aspoň v něčem si rozumíme x)

To by bylo asi vše pro tenhle "první článek v této rubrice", další už by měli být zajímavější a více srozumitelné, pokud se mě to podaří. Snad jsem Vás tímto článkem ještě víc nezmátla, rozhodně bych se tomu nedivila >////<

Baka-chan xD ... doufám, že jste všichni tenhle článek plně ignorovali, abych se za sebe nemusela stydět >////<
Goshi-sama x)

Mohlo by se Vám líbit

Žádné komentáře

Děkujeme za tvou odezvu!!