Halloweenský kostým 2015 nastaven!! */////*

Autor: || Zveřejněno: 1.11.15

 Autor: Romolo Tavani, italský fotograf a vektorový umělec
 
Boo!! Yarodomo!!

Kolik z Vás se zajímá, slaví nebo třeba jen respektuje anglosaský lidový svátek jménem Halloween? Kolik z Vás nemá rádo jeho míchání do naší české kultury?
Kdo všechno vlastně ví, co je tento svátek zač a jak vzniknul?
Jak moc velký rozdíl je podle Vás mezi Halloweenem a Dušičkami?
Znáte podobný keltský svátek zvaný Samhain?
Proč myslíte, že se Halloween stal tolik známým a ve spoustě zemích slaveným svátkem?
 
Takže, tu máte pár otázek na zamyšlení a já se můžu pustit do svého vykecávání jako obvykle. Pravděpodobně mě napadne ještě spousta dalších otázek, takže Vás tu donutím přemýšlet a napsat komentář s Vaším názorem. Nestává se moc často, že bych někomu pokládala otázky, ale protože se chci jednoho slavného dne stát nejlepším detektivem, tak musím trénovat, abych pak věděla jaké otázky a jakým způsobem komu pokládat. No, radši nechám toho kecání a pustíme se do trochu odlišného kecán.

To vše a ještě víc najdete v "Celém článku"!!
 
Tento článek jsme měli nejdříve v plánu napsat a zveřejnit hned, jakmile bych nastavila nový kabátek, ale protože jsem to všechno dodělala ve dvě ráno a Goshi-sama měl tou dobou hlubokou půlnoc, tak jsme článek nechali až na teď. Ale já si myslím, že Vám to vadit nebude, protože stejně se tu ještě nějakou dobu nikdo neukáže, když to tu tak stojí až po uši hluboko v naší neaktivitě. Není to tak, že bych si stěžovala, já sama bych na takový blog, kde se něco stane maximálně jednou za měsíc, určitě nechodila každej den .Whaaah, teď to tu zní, jako bych si stěžovala, že sem nikdo nechodí. Ale opravdu tomu tak není, jen chci říct, že se tu ještě nějakou dobu nic dít nebude, nemám v plánu tu oznamovat pozastavení, protože se tu i tak rozhodneme občas nějaký ten článek dát. Teď nám většinu volného času zabírá obnova odkazů ve starších článcích. Vím, že tu o tom mluvím opravdu snad v každém článu, ale když já nemám o čem jiným mluvit a chci, aby jste znali důvod, proč to tu vlastně tak stojí.

Myslím, že to s tím oznamováním už trochu přeháníš. Všem je jasný, že nemáme čas a chápou to, tak to tu zbytečně nerozebírej. Až bude čas, tak se vrátíme v plné polní, do té doby si budou muset všichni počkat.
Když to říkáš takhle, tak zníš jako strašně zlej člověk TT^TT
Hmm, možná jako někdo, koho nic nezajímá a o nic se nestará?
Jo, přesně tak. Někoho mi tím připomínáš ... ?
... Zkus se jít podívat do zrcadla ...
Oh, opravdu? Na něco takového ti znovu neskočím!
Nutit tě do toho rozhodně nebudu.
'Kay, nebudu to komentovat a radši budem pokračovat!

↓ Hodnocení nového Halloweenského kostýmu a co jsou vlastně zač ty lidi v záhlaví? ↓
 
V první řadě bych tu chtěla tak nějak zhodnotit náš nový kabátek, který jsem vytvořila speciálně kvůli těmto strašidelným svátkům, kdy se otevírají dveře mezi světem živých a mrtvých a můžete kdekoliv potkat nějaké strašidlo či nadpřirozenou bytost. Ať slavíte Dušičky, Halloween nebo třeba Samhain ... vše má jednu společnou věc a tou jsou duchové zesnulých. Něco takového by si měl každý zapamatovat předtím, než začne tyto svátky dělit, soudit a kritizovat, minimálně já se takovýmto pravidlem docela často řídím. Tenhle Halloweenský kostým jsem tvořila ... vlastně ani nevím jak dlouho, ale vím, že jsem ho měla vytvořený opravdu rychle. Hlavní obrázek, který můžete vidět v záhlaví, jsem měla vybraný už pár týdnů. Takže jsem jen chvíli hledala, jestli nenajdu něco lepšího, ale nakonec jsem stejně zůstala u tohoto. Tak nějak se mi neuvěřitelně hodil k těmto svátkůma hlavně anime (nebo spíše mangu), ze kterého tento obrázek pochází, jsem si opravdu zamilovala *///////*

Jedná se o jedno z novějších anime jménem Aoharu x Kikanjuu a všem tohle anime opravdu vřele doporučuju!! Je to anime o jedné z úžasných her, ve kterých jde především o týmovou spolupráci a říká se jí "survival game" nebo také hra o přežití. Je to vlastně něco jako Paintball, jen nestřílíte kuličky s barvou, ale obyčejné kuličky (jako třeba z dětské kuličkovky). Ale nebudu Vám tu mluvit o tom, jak se něco takového hraje, už podle toho, co jsem tu napsala si můžete domyslet, že tohle anime je vlastně tak trochu anime o přátelství, důvěře a týmové spolupráci. Bohužel, anime má jen dvanáct dílů a o žádné druhé serii se neví. Ale jednou ... jednou určitě bude!! *^* Musí, jinak si tam půjdu osobně stěžovat, proč žádná nevychází! Bylo by dobré, kdyby se mi povedlo najít mangu, abych si ji mohla přečíst. Ale dost o tomto, obrázek je vlastně vystřihnutý z mangy a dobře vybarvený, našla jsem ho na zerochan.net (mojí oblíbené stránce s fanarty) a hned jsem si řekla, že ho určitě musím použít. Jediné, co mě na něm trochu štve, je ta ruka se zbraní. Vypadá opravdu vtipně a nemůžu se zbavit pocitu, že patří jiné postavě.
 

Postavy se jmenují z leva Tachibana Hotaru a Matsuoka Masamune. Hotaru je vlastně dívka, kterou si všichni pletou za chlapce kvůli jejímu stylu oblékání, mluvě a hlavně násilnému chování a spravedlivému smýšlení. Tohle vlastně ani není moc velkej spoiler, protože se to všechno dozvíte hned v prvním díle, takže žádné varování není třeba. Jakmile jsem si našla hlavní obrázek, tak zbytek už byl jednoduchý, dokonce jsem se rozhodla vyzkoušet i novou verzi photofiltru a to sedmičku, kterou tu mám naistalovanou už nějakou dobu, ale ještě jsem ji nevyužila. A musím říct, že to není zas tak špatný program, dokonce tam má i vrstvy, takže nemusím všechno furt dokola mazat jako v šestce, což je plus v rychlosti. A samotné nastavení bylo snad to nejjednodušší ze všech kabátků, co jsem kdy dělala. Opravdu, tohle je jeden z nejrychlejších kabátků, které jsem kdy vytvořila včetně s nastavením a jsem na něj zároveň i pyšná! Tady je taková menší ukázka, jak by to mělo vypadat, ale počítám s tím, že to všichni zase budou mít úplně jinak.

Kdybych měla tenhle halloweenský kostým zhodnotit, tak ... se mi opravdu líbí a jsem na něj hrdá. Možná jsem nepostoupila na vyšší úroveň a kabátek je pořád opravdu směšně jednoduchý, ale já mám ráda jednoduché věci, obzvláště, když je mám tvořit já. Největší problém mi dalo vybrat nějakou tu barvu písma odkazů, protože jsem opravdu nevěděla, jakou použít. Chtěla jsem původně červenou, ale ta vypadala neuvěřitelně divně, takže jsem nakonec zvolila barvy oblečení postav ze záhlaví a myslím, že to nevypadá zas tak špatně. Sice růžová a zelená nedělají moc dobrou kombinaci a k tomu máte ještě černou a šedou. No, pravděpodobně se na ty barvy ještě podívám. Ale jinak jsem naprosto spokojená *///////* Také jsem dlouho přemýšlela, jak kabátek vylepšit na boku, protože to tam bylo takové šedé a prázdné. Nejdříve jsem tam naházela pár netopýrů, ale vypadalo to pořád zvláštně. Tak jsem tam dala vystřihnuté okamžiky z mangy. Možná jsem to moc nevylepšila, ale v mých očích to vypadá lépe než předtím. Jen se mi nelíbí, že se to opakuje, takže to pravědpodobně ještě taky upravím, aby to vypadalo trochu lépe.

Další plus, co má tenhle nový kabátek jsou nadpisy v menu. Naprosto se mi líbí!! Konečně se mi povedly vytvořit nadpisy do menu, které by se mi doopravdy líbily, teď je nebudu chtít dát pryč a nechám je tam napořád xD Takže, kdybych to tu teď všechno měla sečíst, tak jediné, co mi na tomto novém kabátku vadí je ta ruka se zbraní v záhlaví (s čímž bohužel nic nenadělám) a zvlášní barvy odkazů. To je asi tak vše, jinak jsem se svou prací opravdu spokojená a rozhodnutá jí tu nechat až do prosince.
Ještě abys nebyla, když už jsi to vytořila a nastavila x)
Jo, a ty ses válel v posteli a měl půlnoc xD
Takhle já ti dokazuji moji důvěru v tebe!
Oh *///////* ... Tak to pak jo *^*
Jsem rád, že to tak oceňuješ.

↓ Když už máme nějaký ten čas, tak si povíme něco o svátcích, o kterých jsme se tu zmínili. ↓
 
Jelikož jsem tu už něco naznačila a naložila Vám tu na začátku spoustu otázek, tak bych k tomu mohla také něco říct, ne? Nikdy jsem se o něco takového, jako je minulost nějakých amerických svátků nezajímala, ale když jsem začala dělat tento kabátek, tak jsem si uvědomila, že vlastně o Halloweenu nebo třeba i Dušičkách vlastně vůbec nic nevím. Takže bych tu chtěla věnovat nějaký ten odstavec tomuto tématu, abych si tu nějak uspořádala své znalosti, jenž jsem získala projížděním internetu. Doufám, že to pro Vás nebude moc nudné a pokud Vás tohle nezajímá, tak můžete rovnou přestat číst, protože ve zbytku tohoto článku opravdu nenajdete nic zajímavého.

Halloween, tak jak ho známe dnes, je anglosaský svátek, který se slaví 31. října, takže vlastně jeden den před svátkem Všech svatých, který je 1. listopadu. Tento svátek se slaví ve většině americky či anglicky mluvících zemí a svou cestu si našel i do dalších zemí a stále pokračuje ve svém šíření. Každá země si jej upravila podle svých vlastník zvyků, kultury a tradice. Když vezmeme například nás, Českou Republiku, tak jsme z Halloweenu převzali pouze vyřezávaní dýní. Nějaké noční koledování o sladkosti ve strašidelných kostýmech se opravdu neděje, nejdená se totiž o tradiční český svátek. Halloween původně vznikl v Irsku a to na základě svátku Všech stavých, který se do Irska dostal z Říma. Název "Halloween" vzniká zkrácením anglického sousloví "All-Hallows-eve", což se dá volně přeložit jako "Předvečer Všech svatých". Vyřezávané dýně (dříve také tuříny, brambory či červené řepy), do kterých se vkládá svíčka, se říká "Jack-o'-lantern". Existuje spousta legend a příběhů o vzniku tohoto jména, ale je tu jedna legenda, která je ze všech neznámější o podvodném muži jménem Stingy Jack. Protože se mi tento příběh zalíbil, tak Vám ho tu přeložím. Má více verzí, tak Vám tu napíšu nějak srozumitelně aspoň tři z nich, všechny ale končí úplně stejně.
 

Jack-O-Lantern Spectacular - Minnesota Zoo

Stingy Jack je irský kovář, který je líný ale zároveň velmi vychytralý. V jedné verzi je Jack opravdu velkým opilcem a tak jednou, když byl zrovna na Halloween znovu opilý, začala jeho duše pomalu opuštět jeho tělo. Navšítivl ho proto Ďábel, který pravil o jeho konci, ale Jack nechtěl zemřít a rozhodl se proto Ďábla obelstít. Poprosil ho o jednu poslední skleničku alkoholu, Ďábel souhlasil, ale protože Jack lhal, že nemá na zaplacení, povedlo se mu ho přemluvit, aby se přeměnil na peníz a Jack tak mohl zaplatit. Ďábel by se pak přeměnil zpět a mohl vzít Jackovu duši do Pekla, jenže hned jak se přeměnil, strčil ho Jack do peněženky, ve které měl křížek. Ďábel se tak nemohl přeměnit zpět a musel Jackovi slíbit, že už nikdy nepůjde po jeho duši.

V jiném příběhu přelstil Jack Ďábla, aby si vylezl na strom pro krásné jablko. Předstíral, že mu pomůže a Ďábel si tak vylezl na jeho ramena a dostal se na strom, Jack ale najednou vytáhl z kapsy nůž, do kmenu stromu vyryl kříž a Ďábel byl tak v pasti. Vztekal se, ale nakonec byl propuštěn pod podmínkou, že už nikdy nepůjde po Jackově duši.

Jeden z dalších příběhů říká, že Jacka pronásledovali rozzuření vesničané, kterým ukradl jejich cennosti, když najednou potkal Ďábla, který mu oznámil konec jeho života. Jack se rozhodl Ďábla přelstít a vymyslel pro něj plán, jak křesťanské vesničany oddané Bohu dovést ke spáchání hříchů. Ďábel se měl přeměnit na minci, aby mohl Jack zaplatit ukradené věci a následně se proměnit zpět a zmizet. Vesničané by se kvůli zmizelé minci začali hádat o to, kdo ji ukradl. Ďáblovi se tento plán velmi zalíbil a proto souhlasil, proměnil se na minci, ale v tom jej Jack zavřel do poněženky, ve které měl křížek, jenž byl jeden z ukradených cenností. Oslabený Ďábel tak neměl na vybranou, než Jackovi slíbit, že už nikdy nepůjde po jeho duši.

Všechny tři příběhy končí stejným nebo velmi podobným koncem. Jednou opilec Jack dojde svého konce a zemře, kvůli jeho hříchům mu ale není povolen vstup do Nebes a do Pekla jej Ďábel nepustí, protože mu slíbil, že nikdy nepůjde po jeho duši. Výsměšně mu dal žhavý úhel z plamenů Hádese, který nikdy nevyhasne, aby tak mohl Jack vidět na cestu temnotou, protože neměl kam jít. Jack úhel vložil do vydlabaného tuřínu a započal svou nekonečnou cestu po světě. Stal se tak "Jack of the Lantern" zkráceně "Jack-o'-lantern".

Takhle nějak vznikl americký svátek jménem Halloween. Doufám, že jsem Vás tu moc nenudila, ale snad Vám to také přišlo zajímavé. Co se týče svátku Všech svatých nebo také Slavnosti Všech svatých, tak se jedná o křesťanský svátek, kdy se původně slavila úmrtí mučedníků (slavili se všechny v jeden den jako společný svátek 1. listopadu), později se k tomu přidali i další zesnulí lidé (jenž byly označeni za svaté), a tak se tento svátek už netýká pouze mučedníků, ale všech svatých. Na tento svátek navazuje 2. listopadu další s názvem Památka zesnulých nebo také Svátek zesnulých, kterému se lidově říká Dušičky. Během těchto svátků se navštěvují rodiné hroby, zapalují svíčky, pokladají květiny a podobně.

Nakonec jsem se tu zmínila o svátku zvaném Samhain, což je keltský svátek, který už není tolik aktuální. Slavil se v noci mezi 31. říjnem a 1. listopadem. Během této doby starověcí keltové věřili, že mizí hranice mezi světem živých a mrtvých, věřilo se, že se duše mrtvých vrací zpět na povrch a živí lidé mohou navštívit podsvětí. V dnešní době tento svátek už mnoho lidí neslaví (většinou jen nějaká novopohanská naboženství), já osobně tento svátek znám pouze kvůli jedné hře, která byla na tomto svátku založena. No, trochu jsem se tu o tom rozkecala, ale na druhou stranu jsem se dozvěděla docela dost informací, které jen tak nezapomenu a ráda si je budu pamatovat. Doufám, že jsem opravdu moc nenudila, protože tohle měl být původně článek o něčem úplně jiném. Ale na druhou stranu jsme s Goshim-sama aspoň nedostali k naší nostalgické náladě, kterou nikdo nemá rád xD

↓ Konečně konec tohoto článku. Kdo z Vás se těšil? ↓
 
Řeknu Vám, velkou část této historie mám hlavně od Goshiho-sama. Někdy se vyplatí znát archeologa s nadšením pro minulost i v takovýchto kruzích xD
Co tím myslíš?
No, né často ptokáš historika, který se zajímá o Halloween nebo Samhian.
Tyhle věci znám jen kvůli tomu, že jsem o tom jednou někdy něco četl. Jinak bych také nic nevěděl.
Ty a tvoje nekonečná paměť -_-"
Buď ráda, že jsem ti to všechno řekl tak zkráceně, jinak bych ti tu musel přeříkat celou knížku.
Za to jsem ti opravdu vděčná ó velký Goshi-sama!!
Jen pokračuj a nedožiješ se rána.

Whah, radši to tu ukončím nebo se tak opravdu stane. Když to tak všechno tady shrnu, tak všechny tyhle svátky jsou vlastně nějakým způsobem propletené a jeden vzniká na základě druhého a naopak. Musím říct, že něco takového by rozhodně stálo za průzkum, ale já jsem příliš liná, se do něčeho takového pustit. Ale možná se na to ještě podívám, uvidíme. Každopádně, tady to radši ukončíme, nový kabátek jsem zhodnotili a dokonce se mi povedlo Vám i doporučit jedno opravdu úžasné anime, které by jste určitě neměli jen tak obejít bez povšimnutí! Sejdeme se zase v dalším článků a do té doby Vám všem přeji hodně štěstí a úspěchu ve školách a práci!! Určitě to budete potřebovat a doufám, že jste si prodloužené Podzimní prázdniny nebo třeba jen volnou středu a víkend pěkně užili  *//////*

Baka-chan a Goshi-sama ... na vlnách Halloweenu a Dušiček!!
Dokážete si představit chyby v tomto článku jako malé duchy? Nedají se tak snadno polapit!

Mohlo by se Vám líbit

Žádné komentáře

Děkujeme za tvou odezvu!!