Domácí Pocky | Kamaru řádí v Kuchyni

Autor: || Zveřejněno: 1.9.15

 
Yohohoho, Yarodomo!

Vítejte u první lekce vaření s Kamaru!!  Huh, trochu to přeháním, neměla bych takhle mluvit. Chtěla jsem říct, že se Vám chystám ukázat jeden z mých oblíbených receptů, který podle mě ocení všichni milovníci japonských sladkostí. Nejsem sice žádný expert, co se týče kuchyně. Taky by mě tam nikdo neměl nikdy v životě pustit. Ale na druhou stranu, protože mám strašně moc ráda jídlo, tak v ní trávím velkou část mého života a nehodlám s tím hned tak přestat. A jelikož mám pár jednoduchých receptů, které nepotřebují žádné speciální schopnosti světového šéfkuchaře, tak se tu o ně s Vámi podělím. Ve většině přápadů to budou recepty na různé sladké (koláče, sušenky, tyčinky ...), ale přidám také něco slaného, protože tu určitě je pár lidí jako Goshi-sama, kteří o sladkém nechtějí ani slyšet.

Teď se ale konečně pustíme do tohoto receptu. Když už jsem naznačila, že tenhle recept si oblíbí hlavně milovníci japonských sladkostí, tak už Vám pravděpodobně došlo nebo aspoň máte nějakou představu o tom, co to vlastně bude (když pomineme název článku, který Vám tuto informaci nemilosrdně vyzradil). Je to recept na jednu z nejznámějších a nejrozšířenějších sladkostí, které může člověk znát. Jedna se o sladkost zvanou "Pocky". Když už jsem v tom, tak tenhle článek vznikl na základě "pocky game", kterou jsme hráli s Goshim-sama v jednom z předešlých článků. Pro ty, co by chtěli vědět, jak to vypadalo, tak jsme našli jeden takovej >gif< na tumblru, který vystihuje naši hru opravdu dokonale. Pocky jsou vlastně tyčinky namočené v čokoládě. Takový je základ, ale existuje spousta druhů čokolády (mléčná, hořká, bílá, jahodová ...) a stejně tak můžete tyčinky čímkoliv ozdobit (namočit v oříškách, ozdobit proužkami jiné čokolády, posypat cukrovými ozdobami ...). V tvorbě této japonské sladkosti se opravdu meze nekladou, stačí jen upustit uzdu Vaši představivosti a můžete mít Pocky jako nikdo jiný.

Než se zase bude pokračovat, chci se omluvit za naši neaktivnost jak tady na blogu, tak i u naší Posádky. Bohužel, ještě pořád jsme nevyřešili zradu internetu a pravděpodobně to ještě nějaký čas potrvá. Každopádně, jsou zlaté chvíle, kdy někde chytneme wifi, takže se budeme snažit aspoň občas něco přidat.
 
 V česku můžete Pocky najít v nejrůznějších japonských obchůdcích, kterých ale na našem území není zrovna dvakrát moc. Dobré ale je, že tu máme spoustu "podobných" tyčinek, které se liší akorát v názvu značky. Dobrým příkladem jsou tyčinky nazvané "Mikado", které najdete v Tescu či jiných obchodech opravdu snadno. Jsou i více cenově dostupné než pravé Pocky dovážené z Japonska, což se může více hodit chudým lidem jako jsem já. Další možností je korejská verze zvaná "Pepero", která je také o něco levnější než pocky. Ale pokud i přesto nechcete utrácet za balíčky tyčinek ze supermarketu a radši si je doma udělaté sami, tak tady Vám ukážu takový jednoduchý recept, co zvládne opravdu každý. A můžete se pak cítit lépe, protože jsou domácí.
 
Já se tento recept rozhodla vyzkoušet jen tak pro zábavu. Když jsem se nudila a dostala jsem chuť si něco napéct. V první řadě tu je >odkaz< na stránku, kde jsem čirou náhodou narazila na recept těchto tyčinek. Trochu jsem ho upravila podle chuti, takže se bude lišit od původního. Napsala jsem recept tak jednoduše, aby tomu rozuměl i úplný začátečník. Takže mě omluvte, když vysvětluju i úplně jasné věci. Pro někoho naprosto samozřejmé a obyčejné věci mohou jinému přijít zvláštní a neobvyklé.

Na těsto tyčinek budete potřebovat:
- 100g polohrubé mouky
- 80g hladké mouky
- špetka soli (1/4 čajové lžičky)
- 15g moučkového cukru (polévková lžíce a půl)
- 6g sušeného droždí (15g čerstvého droždí)
- 65ml vlažného mléka
- 25g měkkého másla
- 2-3 čajové lžičky medu

Postup, jak udělat těsto:
Obě mouky, sůl a cukr dejte do větší mísy, aby se Vám těsto pak lépe zpracovávalo. Udělejte si v hromádce rukou trochu důlek a nasypte do něj droždí (nebo do něj rozdrobte čerstvé droždí). Droždí následně zalíjte mlékem, důlek Vám poslouží, aby se mléko nerozlilo po celé míse. Přihoďte máslo a med, všechny věci pak následně rukama pěkně vyhnětejte do krásného těsta. Pokud se Vám bude těsto příliš lepit, přidejte trochu hladké mouky. Stejně tak přidejte trochu mléka, pokud bude moc tuhé. Jestli to ale děláte podle receptu, tak by Vám to mělo vyjít. Rozhodně nic nepřídávejte, pokud to není nezbytně nutné. Můžete do těsta přidat také trochu sušené či čerstvé citrónové kůry. Při strouhání si dávejte pozor, aby jste z citrónu strouhali jen žlutou kůru (to bílé pod ní nesmíte!). Nezapomeňte těsto pořádně promíchat, nebojte se použít Vaší nezkrotnou sílu v rukou a vybíjte si na něm zlost!! Nakonec těsto zabalte třeba do potravinové fólie nebo ho dejte jen tak do obyčejného sáčku a dejte ho na hodinu do ledničky. Těsto v lednici trochu ztuhne a mírně nakyne.

Po hodině si předehřejte troubu na 180°C. Těsto vytáhněte z lednice a začnetě z něj trhat malé kousky, které pěkně rukama vyválejte na malé válečky. Jak velké je budete dělat je čistě na Vás. Můžete si udělat malé tenté tyčinky nebo si udělejte pořádné hospodské tyčinky, to už záleží na Vás. Těsto se bude možná trochu trhat, toho se nebojte, jednoduše začněte válet znovu. Plechy si vyložte pečícím papírem a naskládejte na ně Vaše budoucí tyčinky a šoupněte je do trouby tak na 10-20 minut. Naše trouba je hodně výkoná, takže nám stačí deset minut, ale někdo má třeba slabší troubu, takže musí počkat trochu déle. Délka pečení také závisí na velikosti Vaších tyčinek, tlustší budou potřebovat delší dobu. Hlavní je tyčinky sledovat, aby se nepřipálily a vytáhnout je, jakmile jejich konce začínají chytat zlatavou barvu. Tyčinky pak vyskládejte do nějaké misky nebo třeba na talíř a nechte je vychladnout. Nejlepší je počkat do druhého dne, kdy jsou tyčinky pěkně vychladlé a odleželé.
 
Namáčení a zdobení tyčinek:
Teď následuje máčení tyčinek v čokoládě a jejich zdobení. Tohle už můžu nechat na Vaší kreativitě. Já jsem je namáčela v čokoládě na vaření a občas vymáchala v mletých oříškách. Čokoládu jsem rozpouštěla tzv. "nad párou", kdy není možnost, že by se Vám připálila. Kdo tuhle metodu nezná, tak si vezmete dva kastrolky tak, aby byl jeden větší a druhý se do něj vlezl a zachytil se ušima za okraj. Do většího nalijete vodu, postavíte na něj menší s čokoládou. Pokud máte čokoládu, co se špatně rozpouští, zkuste k ní přidat kousek omegy (nebo nějakého jiného stoprocentního tuku). Pokud si nevíte rady, je dobré se poradit s rodiči či jinými zkušenými kuchtíky z vašeho okolí, kteří tomu budou určitě rozumět.

Jakmile bude čokoláda rozpuštěná, tak můžete namáčet tyčinky. Připravte si tácek a položte na něj dvě špejle kousek od sebe, na které pak budete pokládat namočené tyčinky. Pokud budete tyčinky pokládat přímo na tácek, tak s nima budete urputně zápasit až ztuhnou, aby jste je dostali z tácku. Samozřejmě, jestli máte nějakou silikonovou podložku, tak můžete použít ji. Tyčinky můžete přímo celé ponořovat do čokolády, nebo je lžičkou polévat. V závislosti na množství čokolády a nádobě, ve které ji máte rozpuštěnou. Nezapomeňte nechat konve tyčinek volný, aby vypadaly jako pravé Pocky! Tyčinky pak můžete posypat oříšky, jak jsem se zmiňovala. Nebo je rovnou odkládejte na tácek se špejlemi a dejte do ledničky nebo někam na chladné místo ztuhnout, nejlépe do dalšího dne.

yčinky můžete samozřejmě před ztuhnutím posypat různýma cukrovýma ozdůbkama, jako jsou srdíčka nebo barevné kuličky a podobně. Fantazii se zde meze opravdu nekladou. Můžete je vymáchat v tmavé čokoládě a pocákat světlejší. Nebo třeba použít bílou čokoladu, přidat do ní třeba barvivo a vytvořit si tak různobarevné Pocky. Nejlepší je kouknout se pro inspiraci na google na obrázky, kde můžete najít nejrůznější druhy. Ze začátku se Vám mohlo zdát, že těsta je velmi málo, minimálně mě to tak připadalo. Ale když jsem pak dvě hodiny dělala tenké válečky a vyšlo mi to na několik plechů (asi na čtyři), tak mě mile překvapilo, že z toho bylo opravdu hodně tyčinek. Udělala jsem si i druhou dávku, jen abych v tom měla trochu větší praxi a mohla se podělit i s ostatními. Pak jsem se chtěla zabít, když jsem to všechno máčela v čokoládě >//////<

Co se týče chuti, tak nejvíc záleží na tom, jakou čokoládu zvolíte. Já jsem používala čokoládu na vaření, ale má trochu jinou chuť než pravé Pocky. Aspoň ale člověk pak může říct, že jsou opravdu domácí. Pokud budete mít jakékoliv otázky, tak se nebojte zeptat. Rozhodně Vám odpovím, pokud budu vědět. Hlavně musíte těsto pořádně zpracovat, to je největší základ!! Zkoušela jsem udělat také nějaké fotky v průběhu, ale nejsem moc dobrej fotograf, takže jsou takové velmi nic/moc. Doufám, že se Vám recept hodil a nezdál příliš složitě napsaný. A snad Vám Vaše domácí Pocky budou chutnat stejně jako mě ty moje. Klidně nám pošlete také své výtvory, ať se mám čemu přiučit!! Snad jsem nezapomněla na nic důležitého, poslední dobou jsem hodně zapomnětlivá. Moc děkuju za pozornost a pusťte se do vašeho kulinářského umění!!

Baka-chan ... řádí v kuchyni!

Mohlo by se Vám líbit

Žádné komentáře

Děkujeme za tvou odezvu!!