Sketch Toy a Jackson Pollock | Umění

Autor: || Zveřejněno: 13.10.13

Konnichiwa, Minna-san!! *////* ... (Nejsou poslední dobou ty pozdravy trochu obehraný??)

Našla jsem něco úžasnýho, o co se s Vámi prostě musím podělit!! Možná, že Vám to přijde jako kravina, něco naprosto nepodstateného, bez čeho si v životě hravě vystačíte, ale je to neuvěřitelně návykové a na zkrácení dlouho chvíle naprosto perfektní!! Zrovna jsem nenápadně prohledávala blog jedné moji oblíbené blogerky a našla jsem tam tyhle dva odkazy:
Sketch Toy a Jackson Pollock. A tak si říkám, že vyzkouším co to vlastně je ... no, chytlo mě to opravdu rychle a nějak se toho nedokážu zbavit. Proto jsem se rozhodla se tu o těch dvou odkazech aspoň několika slovy zmínit, kdyby náhodou i někoho z Vás zajímaly a měl zrovna dlouhou chvíli, kterou nemá čím jiným vyplnit.



Hned od pohledu se dá poznat, že je to vlastně hodně omezené, klasické "malování". K dispozici máte čtverečkovaný "papír", jednoduchý styl štětce a omezenou škálu barev. Co má ale tato stránka navíc oproti tak jednoduchému, základnímu grafickému programu, je možnost "vibrace", která vám rozpohybuje vaše dílo přímo před očima. Svůj výtvor můžete také hned sdílet na populárních sociálních sítích jako je twitter nebo facebook, nebo si jej jen stáhnout pro své vlastní potřeby. Je to dobré pro nadšence, kteří si chcou otestovat svůj talent a schopnosti se zákládní výbavou bez jakýchkoliv speciálních efektů a nástrojů, které nabízejí dnešní nejmodernější grafické systémy.

Vyzkoušela jsem něco jen tak na ukázku nakreslit, takže to prosím neberte nijak vážně. V tomto oboru vůbec nejsem dobrá, i když jsem se snažila, tak z toho vznikla slátanina. Každopádně, tak nějak tato stránka vypadá. Jak jsem se zmiňovala na začátku, je to čistě jen na zabavení, když máte dlouhou chvíli. Myslím si, že nejvíc si člověk vyhraje s možnost "vibrace", u toho jsem se docela dost i nasmála >////<

Vlevo je obrázek uložen ze stránky a vpravo vyfocen přes Print Screen.

------------------------------------------------------------------------------------


-> Trocha historie:

Paul Jackson Pollock byl jedním z největších amerických malířů. Je známý hlavně pro své abstraktní umění, pozdějí se soustředil hlavně na tzv. Drip Painting (volně přeloženo jako "kapaný obraz"). Je to primitivní umění, které se nesoustřeďuje na složení nějakého obrazu, ale na míchání barev, jejich střídání, sílu tahů a barevnou bujnost.

Přesně takovýto styl malby si můžete vyzkoušet na zmíněné online stránce. Pokud jde o mě, nazvala bych to "kaňkování v různých barvách" a ve skutečnosti to tak jednoduché rozhodně není. Já jsem od jakživa byla neuvěřitelně špatná s barvama. Dokážu udělat takové kombinace, ze kterých by se člověku hlava točila. Takže takovýto styl malby, který je založen na míchání barev a jejich kompozici, je pro mě snad ta nejhorší možnost, jakou bych si mohla vybrat pro moji vlastní tvorbu. To mě ale nezastavuje od toho, abych měla tento styl ráda. I když to "vypadá" velmi jednoduše, jen pár kapek a cákanců, strašně se mi tvorba v tomto stylu líbí. Věřím, že tu je spousta dalších, kteří tento styl oceňují mnohem více než já a dokonce jej dokáží i praktikovat.

Co se týče samotné online stránky, tak se jedná o "bílou stránku", po které jezdíte myší a vytváříte tak své dílo. V závislosti na rychlosti se kreslí různě silné čáry a tam, kde se s myší zastavíte, se vytvoří větší skrvna. Klikáním levého tlačítka myši se mění barva. Pomocí možnosti "spustit" ve výběru (kliknutí pravým tlačítkem myši) nebo pomocí mezerníku (funguje v plné stránce) můžete vymazet obsah celé stránky a začít znova od začátku. Můžete kreslit na bílém či černém pozadí a výsledné mistrovské dílo můžete uchovat pomocí vyfocení obrazovky (Print Screen = PrtSc). Máme tu pro Vás zase nějaké ukázky naších děl. Tentokrát se k tvorbě přidal i Goshi-sama!! Musím říct, že na chvíli to zabaví, ale né na moc dlouho, na první stránce se můžete vyřádit daleko více.

Naše dva obrazy, vlevo je Goshiho-sama a ten vpravo je Baka-chan.

Obě stránky určitě stojí aspoň za vyzkoušení, možná se Vám některá z nich dokonce i zalíbí. Pro mě jsou to jasné volby, pokud mám dlouhou chvíli (což poslední dobou bohůžel nebývá moc často). Doufám, že Vás naše ukázky nebudou pohoršovat a nebudou kazit reputaci těchto stránek >/////<

Jsem si jistá, že Vy určitě dokážete udělat mnohem lepší výtvory, tak tu s nimi nezapomeňte pochlubit!! *////*
V komentářích je místa dost a já bych moc ráda viděla, co všechno dokážete vytvořit!!

Baka Kamaru xD

Mohlo by se Vám líbit

Žádné komentáře

Děkujeme za tvou odezvu!!