Knock Knock (GAME)

Autor: || Zveřejněno: 13.2.16

 
Tvůrce:
skupina vývojářů her, Rusko (Moskva)

Příběh:
Hluboko v temném a opuštěném lese se nachází neobvyklý dům. Jednou sloužil jako laboratoř, ale teď už je domovem v řadě tří genarací nájemníků. Poslední z nich si ale začal všímat změn v důvěrně známém prostředí. Chybějící věci, nezvyklé a hlučné zvuky, rachot všude kolem. V tomoto domě se děje něco zvláštního. S příchodem noci se do domu z temného lesa stěhují bytosti, jenž nejsou vidět a tvoří si domov v pokojích, na půdách a ve sklepech. Nesmí usnout, musí zůstat vzhůru a při smyslech až do svítání. Pouze v noci mohou být všechny odpovědi na tajemství a záhady nalezeny. I přes všechno vyčerpání a únavu musí každou noc pokračovat a hledat odpovědi v temných pokojích, plných záhadných bytostí, dokud doopravdy nezjistí, kde leží práh mezi představivostí a skutečností.

Žánr:
Hororová hra s pár hádankami a opravdu zvláštní atmosférou. Pro správné pochopení hry vyžaduje přemýšlení, trpělivost a snahu hru pochopit.

Kde lze hru získat:
Hra stojí peníze, můžete ji najít jak na Steamu, tak i jako aplikaci od androidu třeba do mobilu.

↓ Náš zkrácený názor pro ty, co nechcou číst naše dlouhé vykecávání a spoilery!! ↓
 
Nepopírám, že tahle je už tak trochu starší (i když pořád vychází na nových platformách). Byla vytvořená někdy v Září roku 2012 a roku 2013 se dostala v plné verzi na Steam. Tahle ruská hra, vzniklá na popuzení samotných vývojářů tajemným dopisem, se velmi rychle stala středem pozornosti a každý si ji rád zahrál a ... my jsme samozřejmě byli mezi nimi. Proto se ani nebudu divit, pokud už valná většina z Vás ví, co je tohle za hru a v nejlepším případě už mělo i možnost, si tuhle hru náležitě užít. Už podle různých obrázků, co můžete na internetu najít, to nevypadá jako veselá hra, plná princezen a bohužel, spoustu lidí také tímto odrazuje. Není to žádná 3D hra, ale klasická 2D hra s (podle mě) sice jednoduchou, ale opravdu úžasnou kresbou, která jen podtrhuje celou atmosféru této hry.

Hlavním úkolem v této hře je "chůze tam a zpátky a dělání věcí pořád dokola". Tahle monotónost je také jedním z důvodů, proč někteří na tuhle hru nadávají a kritizují ji, ale podle mě je to právě ta věc, která dodává téhle hře tu tajemnou atmosféru. Není tu žádný "velký" příběh, ale spíše velká psychologická myšlenka o tenké hranici mezi skutečnosti a představivostí. Pokud nejste na tenhle typ filozofických řečí a otázek, tak si tuhle hru pravděpodobně moc neužijete ... přinejmenším určitě ne kvůli příběhu. Já a Goshi-sama jsme velcí fanoušci takovýchto her a opravdu nelitujeme investovaných peněz. Co se týče obtížnosti, tak tahle hra není ani nijak složitá, nemusíte být přeborníci v počítačových hrách, aby jste se dostali až ke konci hry, ale pokud se chcete také dozvědět něco více o příběhu, musíte mít nějaké znalosti angličtiny.

Když to všechno shrneme, tak pokud Vás zajímají hry, které jsou založny spíše na filozofickém podkladě o psychických stavech, tak tuhle hru určitě doporučuju ... Pokud si chcete zahrát hororovou hru s opravdu úžasnou atmosférou, tak tuhle hru určitě také doporořuju, nebudete litovat!! *//////* ... Jako u každé hry je doporučeno hrát ji v noci, se sluchátky a nenechat se ničím jiným rušit, aby jste si mohli hru pořádně užít. Sice to bývá jen zřídka kdy, ale můžete se tu setkat i se strašidelnými okamžiky (jumpscary), které na Vás jen tak odnikud vyskočí, proto bych tuhle hru moc nedoporušovala lidem se slabým srdcem a podobným onemocněním ... nechci mít nikoho na svědomí xD ... To je asi tak všechno, na co bych Vás tu chtěla bez spoilerů upozornit. Zbytek článku se bude věnovat hře hloubeji, takže nedoporučuji pokračovat, pokud si chcete hru zahrát a nemáte rádi spoilery ... *///////*

Ještě jednou, zbytek článku je plný spoilerů, takže berte tohle varování na vědomí a běžte si hru nejdříve zahrát, pak se můžete vrátit a přečíst si tu nějaké zajimavosti a rady, které jsme pro Vás vybrali *//////*
 
 
Prvně bych chtěla napsat něco o ovládání hry a další informace, abych se pak nemusela vracet a na něco nezapomněla xD Tenhle článek nebudu věnovat převyprávění příběhu, jak jsem to dělávala, ale napíšu tu spíše zajímavosti, které člověk ve hře mohl minout nebo nepochopil. Neříkám, že jsem expert a této hře naprosto rozumím, ale protože ji mám opravdu ráda, tak jsem ji hrála hned několikrát a už něco málo vím ... a snad si toho taky trochu pamatuju xD … A teď už bez dalšího zdržování se pojďme pustit do rozebrání této hororové hry s úžasnou atmosférou.

Ovládání:
Prvně něco k ovládání. Není to klasická 3D hra, na kterou se koukáte třeba ze shora nebo stojíte za zády hlavní postavy. Je to 2D hra, na kterou koukáte z boku (takovej, papírovej efekt xD), ale přesto se můžete pohybovat v "trojrozměrném prostoru", můžete se pohybovat doprava, doleva ... ale také dopředu i dozadu. Pomocí kláves "A" a "D" se pohybujete doprava a doleva, pomocí "W" a "S" můžete využít schodů dostat se do vyšších nebo nižších pater domu, stejně tak i při cestování v lese "do popředí" nebo "do pozadí". Pomocí mezerníku (Space) opravujete rozbitá světla a otevíráte dveře, zatímco pomocí kláves "W" nebo "E" používáte stroj času, skrýváte se a využíváte objekty. Můžete použít také kolečko myši, kterým můžete přiblížit a oddalit pohled na dům, ve kterém se nacházíte.
 

V další části vysvětlím jednotlivé postavy, které se v této hře objevují. Jsou vzájemně propojené, takže se omlouvám, pokud někde nebudu dávat smysl, ale všechno se budu snažit vysvětlit co nejjednodušeji. 
 
Hlavní postava - Nájemník (The Lodger):
Hlavní postava se jeví jako mladý chlapec, má zrzavé vlasy, postavené nahoru, chodí v noční košili, šále, velkých bačkorách a drží v ruce lucernu (v opravdovém světě) nebo svícen (ve druhém). Trpí Insomnií, což je nedostatek spánku a hlavním důkazem toho jsou velké kruhy pod jeho očima. (Říká se, že hlavním důvodem jeho nespavosti je paranoia, ale nevím, co je na tom pravdy). Často se probouzí uprostřed noci a prochází domem, aby se ujistil, že je pořád v jeho domě a vše je na svém místě. Dům zdědil po svém otci a před ním ho obýval jeho dědeček. Žije v něm sám, jeho povoláním je "World-ologist" (Světolog), který se zabývá zkoumáním světa a všechno zjištěné a všechny změny zapisuje do deníku, jenž v mladém věku dostal, když se učil psát. Do tohoto deníku má zapisovat svůj život a poslední stránkou by jeho život skončil, Nájemník jeho slova vzal vážně, a proto do něj psal střídmě, a co nejmenším písmem, aby mu co nejdéle vydržel.
 
Mluví smyšleným jazykem, který doprovází anglické titulky, v pozadí je pak slyšet hlas mladé dívky nebo hlas neviditelných hostů, které mluví anglicky. Během celé hry Nájemník pokaždé, když promluví, otočí se směrem k hráči a celá hra se na něj zaměří. Často říká nápovědy, které pomáhají hráči udělat si obrázek o tom, co se v jeho životě děje a jaký vlastně hra obsahuje příběh a zároveň jsou to také nápovědy, jak by se měl hráč zachovat v dané situaci, nejsou ale podmínkou. V případě hlasu mladé dívky, občas říká různé nápovědy a upozorňuje Nájemníka na výskyt Hostů (The Guests) v jeho domě, z mé zkušenosti ji ale moc nevěřím, je pravda, že několikrát mi pomohla, ale jindy mě opravdu zavedla do slepé uličky.
 
 
Čas - Stroj času - The Time Machine, The Clockman
Pro začátek by to také chtělo vysvětlit, jak tahle hra funguje. Vše je založeno na čase, Nájemník musí přežít do svítání a čas utíká velmi pomalu. V této hře existují dva světy: jeden skutečný (Real World), kde čas neutíká, dokud mu nepomůže a jeden další svět, který je jeho představivostí (Dream World) a čas zde sice ubíhá, ale pomalu. K posunutí času využívá Nájemník tajemné hodiny, které vypadají tak trochu jako on, ve skutečném světě se po použití těchto hodin posune čas o kousek kupředu, otevřou se dveře jeho domu a vydává se do lesa, který zkoumá a kontroluje, zda se nemění. Časem narazí na další dům, když bude pokračovat, narazí na další … každý dům je jinak vytvořený, má jiný počet pokojů a jinak jsou uspořádané. Když do jednoho z těchto domů vejde, objeví se ve druhém světě.

Ve druhém světě, kde se čas posunuje i sám od sebe, využívá tyhle hodiny k tomu, aby se čas posouval rychleji a Nájemník tak měl větší šanci přežít noc. V domě ale existují bytosti, které můžou čas zase vzít zpátky, když na některého z nich Nájemník náhodou narazí. Musí tak vydržet zase o trochu déle, než se objeví svítání. Na mapě mezi jednotlivými nocemi (levely), můžete vidět velkou hlavu hlavní postavy, ve které je spirála. To symbolizuje, že se vše odehrává pouze v mysli Nájemníka a čím více se blížíte ke středu, tím větší je možnost, že se Nájemník zblázní. Na spirále můžete vidět "domečky", mezi kterými je vždy zobrazeno "oko". "Domy" symbolizují skutečný svět, zatímco "oko" symbolizuje svět představivosti. První a druhá část hry je tu oddělena obrázkem velkého monstra, které se nazývá Hlavní Host (The Main Guest), toto monstrum symbolizuje paranoiu Nájemníka a zároveň ukazuje také k jakému konci hry se blížíte.

Jak už bylo řečeno, hlavním úkolem hry je přežít až do svítání. Jako Nájemník budete chodit po celém domě, snažit se opravit všechny žárovky a dávat pozor na Hosty. Když dojdete do jedné místnosti a rozsvítíte světlo, Nájemník na chvíli zavře oči a začne si představovat, jak má místnost doopravdy vypadat, jednotlivé věci se pak začnou objevovat v místnosti - místa ke schování, Stroje času, části deníku, který mu byl jednu noc ukraden. Když opouštíte místnost, kde jste opravili světlo, radím Vám, vždy ho zhasněte, aby ho Host nemohl zničit. Nebudete ho tak muset znovu opravovat, ve tmě chodí Nájemník mnohem pomaleji a budete ztrácet čas tím, že budete pořád opravovat žárovky. V případě, že Vás chytí Host víckrát za jednu noc, Nájemník zešílí a budete muset celou noc znovu opakovat.
 
Během procházení pokojů v domě se Nájemník občas setká s různými halucinacemi, které mění různé věci v daných pokojích (př.: žralok ve vaně, kostlivec ve skříni, ze sloupu s dírami se objeví drápy a další ...). Pokud budete procházet okolo, doporučuju Vám se dobře rozhlížet po pokojích a taky třeba můžete někdy zahlédnout nějakou z nich. Z toho, co jsem zjistila, tak Nájemník těmto změnám nevěnuje moc pozornosti a občas je velmi těžké je postřehnout, pokud si nepamatujete, jak daná místnost vypadá bez nich.

Doufám, že to do teď dává docela smysl. Snažila jsem se napsat co nejsrozumitelněji … dále v článku pak ještě rozepíšu jednotlivé podrobnosti o věcech, které tu nebyly z důvodu přehlednosti dost rozebrány. A teď pojďme na postavy, které se jeví jako "záporácké postavy", ale ve skutečnosti vlastně ani neexistují (pouze v hlavě Nájemníka).

Prasklina - The Breach:
Prasklina je průchod mezi skutečností a představivostí Nájemníka, nebo možná spíše průchod mezi tajemným lesem a domem Nájemníka. Objevuje se v domě v místnostech, na které se občas přesune kamera a místnost se jeví jako prázdná. Taková místnost má na stěnách díry, které označují, že se v nich nachází Prasklina. Na takovém místě se objeví minimálně jeden Hledající Host (Seeking Guest) a další Hosté se pak mohou objevit i na jiném patře. Pokud se Nájemník dostane do místnosti, kde se nachází Prasklina, uslyší zvuk silného větru, když začne opravovat světlo, uprostřed místnosti na stěně se objeví velké oko, jenž mrká a rozhlíží se všude okolo - to představuje Prasklinu. Dá se zničit, pokud Nájemník opraví prasklé světlo v místnosti, ale ztratí tím část času a Prasklina se po nějaké době objeví v jiné místnosti. Ale stojí to za to, pokud nechcete, aby se nějakou dobu do domu dostávali Hledající Hosté. Prasklin v domě může být více než jen jedno, ale neobjevují se všechny na jednou.

Může také nastat situace, kdy se Nájemník dostane do místnosti právě, když se v něm objeví Prasklina, v takovém případě se zabouchnou dveře a Nájemník je přesunut ven z místnosti. Stejně tak se dveře od místnosti, kde se objeví, zabouchnou, když se Nájemník nachází na stejném patře. Pokud se Nájemník pokusí otevřít tyto zabouchnuté dveře i přes hlučné bouchání na ně z druhé strany (Knocked Door), objeví se v Chodbě (Hallway), ve které se nachází Skrývající se Hosté a spousta dveří. Stejně se tak do této Chodby může dostat, pokud vejde do Praskliny. Nedoporučuju Vám tyto zabouchlé dveře, od kterých se ozývá hlasité klepání, když se snažíte je otevřít, otvírat, protože z Chodby se dostat je jen otázkou štěstí.
 
Prasklina objevující se v náhodných místnostnech.
 
Hosté - The Guests:
V celé hře existuje několik typů nadpřirozených bytostí neboli hostů (Guests), kteří pochází z lesa (napovídá o tom jejich vzhled - listí, větve a podobně). Všichni jsou na světle neviditelní a můžete je vidět pouze, když necháte v místnostech zhaslá světla. Někteří z nich se mohou objevit, kdykoliv chtějí, další potřebují Prasklinu, aby se mohli dostat do domu. Všichni jsou nebezpeční v tom, že pokud jimi projdete (nebo Vás chytí), ztratíte tím čas (někdy více, někdy méně), v hodně případech přijdete také o právě opravené světlo, které musíte pak znovu opravit. Věřte mi, několikrát jsem musela v jedné místnosti opravit světlo pětkrát xD
  
Hosté se dělí na dvě velké skupiny:
- Skrývající se - Hiding Guests:
Nepotřebuji Prasklinu, aby se dostali do domu, místo toho se mohou objevit, kdekoliv chtějí (nejčastěji za zády Nájemníka), ale nic nedělají, jen stojí a Nájemníka nepronásledují. Nejčastěji stávají tam, kde Vám nejvíce překáží a blokují cestu, protože pokud skrz ně Nájemník projde, ztratíte trochu svého času. Když ale stojíte mimo místnost, ve které se Host nachází, brzo zmizí a po chvíli se objeví někde jinde. Pokud ovšem vejdete do místnosti, kde se Host nachází, a rozsvítíte světlo, žárovka praskne, ztratíte trochu času a budete přesunuti ven z místnosti.

Nejčastěji se setkáte s postavou, jenž má místo hlavy krabici s větvemi, pak jsou tu postavy, které jsou pokryté listím (Haunters), malá hromada listí, ve které leží hlava nápadně podobající se Nájemníkovi, nebo třeba hromada kamení s jeho tváří či pytel plný větví a další. Listnatých bytostí je těžší si všimnout, protože jsou tmavší a více splývají s okolím, proto je velmi pravděpodobně, že několik z nich jednoduše projdete a všimnete si jich, až bude pozdě. Není to ale zas tak velký problém, ztratíte jen malé množství času a můžete ho zase rychle získat, pokud najdete Stroj času, ale když projdete hned několik těchto listnatých bytostí za sebou, tak už se to na Vašem času může znamenite podespat.
 
Někteří ze Skrytých hostů.
 
- Hledající - Seeking Guests:
Hledající hosté se mohou objevit pouze, když se objeví Prasklina, na jakém patře, to už pak záleží pouze na nich. Většina z nich se nedokáže pohybovat mezi patry a může chodit pouze po patře, na kterém se objeví. Mohou se ale dostat do jiného patra, když projdou zdí na konci patra a objeví se na jiném, Nájemníka tak mohou najít kdekoliv, když Vás spatří, některé z nich mohou i měnit směr a začít Vás pronásledovat. Když se dostanete do stejné místnosti s Hledajícím hostem a rozsvítíte (nebo je rozsvícené) světlo (nemůžete ho tak vidět), tak žárovka praskne a Host se opět stane viditelným. V případě, že Hledající host projde místností, kde je rožnuté světlo, ale nejste v ní, tak jí Host jednoduše projde, ale nebudete ho moci vidět, je tak potom těžší je sledovat, proto je dobré nechávat v místnostech zhasnuto, pokud je opouštíte.

Nájemník má ale na některých místech možnost se skrývat před Hledajícími hosty. Proto je dobré, zůstat chvíli v každé místnosti a nechat Nájemníka, ať si představí nějaký nábytek, za který se pak v případě nouze může skrýt. V takovém případě pak neutíká čas, a když se Host dostane do místnosti, kde se Nájemník skrývá, obrazovka najednou ztmavne a pomocí zeleného, kulatého světla bude Host hledat Nájemníka, úspěšnost jeho nálezu je velmi malá, ale nikdy Hosty nepodceňujte. Pokud Nájemníka nenajde, tak buď zmizí, nebo bude pokračovat v cestě. V případě nálezu Nájemníka, nebo když Hledajícím hostem Nájemník projde, ztratí velkou část svého času. V případě skrývání je nejlepší využívat kratší místnosti, čím je místnost delší, tím déle trvá, než ji celou prohledá a čas tak neubíhá o té déle. Pokud se nechcete skrývat a ztrácet tak čas, můžete před Hledajícími hosty uniknout pomocí žebříku do jiného patra, kam Vás nemůže pronásledovat, tahle možnost je podle mě lepší a rychleji se tak potom dočkáte svítání.
 
Prasklina (oko v díře ve stěně) a dva nejčastější Hledající hosti.
 
Nejčastěji se setkáte s bytostí, která je ve svěrací kazajce a místo jedné nohy má kolečko. Dalším častým Hostem je duch, jenž má spoutané ruce řetězy a létá nad zemí (v beta verzi hry měli tyto dvě postavy ještě také hlavy - muže a starce). Dále se můžete setkat také s jinými typy Hostů, kteří se také pohybují:
- postel, jenž sama jezdí po patře
- létající svíčky, které se zapálí, jakmile je Nájemník na stejném patře, jako ony
- neviditelná bytost, která po sobě zanechává pouze stopy na stěnách a čvachtající zvuky
- zvláštní tvor, který ani slovy nejde popsat ... je hodně rychlý a dokáže Vás najít kdekoliv.
 
Zajímavými Hosty jsou dvojníci Nájemníka. Můžou být dva typy, jedním je Neutrální dvojník (Neutral Doppleganger), který chodí po domě, občas se zastaví a dělá, že opravuje světlo. Někdy je možné, že když jim projdete, Nájemník, za kterého hrajete, zmizí a střed kamery se přesune na dvojníka, který se stane hlavní postavou.
Druhý dvojník je zlý (Evil Doppleganger), vypadá stejně jako Neutrální (takže stejně jako hlavní postava), ale úmyslně pronásleduje Nájemníka a jakmile se setkají, ztratíte velké množství času (čas se posune zpět na šest hodin). Jediný rozdíl mezi těmito dvěma je, že Neutrální dvojník nemá rozsvícen svícen.
 
Jen tak pro zábavu. Hra je velmi zákažná někdy.
 
Chodba - Hallway:
Jak už bylo jednou řečeno, do Chodby se můžete dostat, pokud otevřete dveře, které se zabouchly, a když je otevíráte, tak se ozve hlasité bouchání a začne se celý dům třást (Knocked Door), nebo když vejdete do Praskliny. V této nekonečně dlouhé chodbě naleznete spoustu Listnatých bytostí (pokud se do ní dostanete v druhé části hry) a dveří a jediná možnost, jak se odtud dostat je projit některými ze dveří, což vede k různým pokračováním:
- vejdete do další Chodby (nejčastější)
- budete opakovat celou noc (když vejdete do otevřených dveří)
- objevíte se v lese, což opět vede k opakování noci
- najdete Zlomek reality (Fragment of reality) a vrátíte se zpět do Chodby.
V Chodbě nikdy nezůstávejte příliš dlouho, nebo by se mohlo stát, že Nájemník zešílí a jeho zorničky z očí postupně zmizí. Z toho, co jsem pochopila, tak tyto náhodné Chodby jsou propojeny také k náhodným domům (stejně jako v lese můžete narazit na náhodné domy, které nikdy nejsou stejné). Chodby mají také různé barvy, ale z toho, co jsem zjistila, tak to nemá žádný speciální význam.
 
  
Deník - The Dairy:
Během hry můžete v jednotlivých místnostech nalézt části deníku, do kterého zapisoval Nájemník celý svůj život a byl během hry ztracen. Deník, ale musí najít, jinak by nemohl pokračovat ve své práci Světologoa. Stačí, když v místnosti opravíte světlo a vyskočí na Vás občas jedna stránka deníku, na které je napsána buď nějaká informace k příběhu, nebo nápověda ke hře. Zprávy na těchto stránkách se čas od času liší, u některý si ani nejste jistí, co znamenají, a sám Nájemník nemá tušení, zda jsou to vůbec stránky jeho deníku.

Hodně těchto stránek pochází od mladé dívky, žijící v lese, říká se také, že některé stránky jsou z deníku jeho otce nebo dědečka. V druhé části hry máte možnost u předních dveří nalézt hned jedenáct stránek z deníku (ačkoli šestá chybí a nikde se nedá nalézt, není známo, jestli je to náhodou nebo úmyslně), které Vám převypráví minulost a nějaké informace o tajné laboratoři. V těchto několika stránkách je psáno o neviditelném dítěti, které bylo využíváno tajnou laboratoří v experimentu zvaným "The Program", který byl skrytý i před samotnou vládou. Člověk, který tyto stránky psal, odnesl dítě z laboratoře, ukryl ho a staral se o něj, jednoho dne však zmizelo. Není jasné, kdo přesně tohle dítě je ... ani kdo je autorem těchto stránek. Mohl by to být Nájemník, také je možnost, že stránky patří jeho otci.

Je dobré, když v domě ve světě představivosti rozsvítíte vždycky světla ve všech místnostech, abyste tak nepřišli o žádné stránky. Stejně tak i v domě ve skutečném světě, i když Vám to může přijít, jako zbytečná věc, pokud si tuhle hru přejete náramně užít, doporučuju Vám příliš nespěchat a pokud máte čas a možnost, tak prohlédnout každý pokoj.

 
 
Druhá část hry:
Začíná od sedmé noci (sedmého domu na mapce), když se objeví velké monstrum. V této druhé části začne být všechno těžší a musíte pracovat trochu rychleji. Do hry totiž vstupuje něco, čemu se říká "pruh zdravého rozumu" (Sanity Bar), který vypadá jako velká, bílá prasklina v horní části obrazovky, která Vám měří, za jak dlouho Nájemník zešílí. Musíte tak pracovat rychleji, rychle se dostat přes části v lese, kde nesmíte zůstávat příliš dlouho a začnou se v něm objevovat také Skrývající se hosté, a rychle se dostat ke svítání. S druhou části se zvyšuje počet Hostů, kteří se objevují v domě, zvyšuje se také počet Prasklin a objevují se nové bytosti - Hlavní Host (The Main Guest) a plačící dítě Dashenka.
 
Hlavní host - The Main Guest:
Je hlavní znak toho, že jste se dostali do druhé části hry a také ukazuje, k jakému konci se blížíte. Objevuje se pouze ve skutečném světě (tam, kde je na mapě domeček) a s každou další nocí se přibližuje k domu. Má dvě formy, jedna vypadá jako obrovské, černé monstrum s dlouhými drápy a druhé vypadá jako obří dívka, kterou můžete nalézt v lese. Monstrum se objeví, pokud nemáte nasbíráno minimálně šest Zlomků reality a na dívku se může změnit kdykoliv těchto minimálně šest Zlomků získáte.
 
 
Neviditelné dítě - The Invisible Child, Lost Child:
Je mladá dívka, kterou můžete spatřit v lese a objevuje se také jako Hlavní host. Je velmi důležitá, pokud se chcete dostat k "Dobrému konci". Kdykoliv se vydáte do lesa, snažte se dobře naslouchat zvukům v pozadí (když uslyšíte zpěv ptáků, je to znamení, že jstee velmi blízko), a jakmile naleznete dívku, získáte také Zlomek reality v podobě krátké animace. Je zdrojem dívčího hlasu, který můžete slyšet v domě, varuje Nájemníka a dává mu typy pomocí stránek, které můžete nalézt po celém domě. Je také dítětem z příběhu z deníku Nájemníka, který jste mohli najít u předních dveří domu.

Dashenka - The Weeping One:
Tohle jméno patří malému dítěti, které se ve druhé části hry začne objevovat v domě v druhém světě. Je to malá dívka, oblečená v ušmudlaném oblečení, vždy sedí v rohu místnosti tváří ke zdi a její brekot je slyšet neustále celým domem. Nikdy nikam neodejde ani se nepohybuje, pouze pokud Nájemník rozsvítí světlo v jejím pokoji, zmizí a objeví se, až zase zhasne. Když se ji Nájemník dotkne, mohou se stát dvě věci:
- zmizí a zanechá po sobě dopis
- otočí k Nájemníkovi zdeformovaný obličej, ztratíte tak část svého času a Dashenka zmizí.
Můžete ale znovu rozsvítit a zhasnout světlo a znovu se objeví s její tváří otočenou k Nájemníkovi. Pokud se jí Nájemník opět dotkne, zmizí a zanechá po sobě dopis. Dohromady můžete od Dashenky získat tři dopisy.

Zlomky reality - Fragments of reality, Reality fragments, Pieces of reality
Dohromady můžete nalézt osm těchto zlomků. Můžete je nalézt jak projitím dveří v Chodbě, tak setkáním s dívkou v lese. V případě setkání se s dívkou, nesmíte k ní jít z boku, musíte být o jednu úroveň blíže, aby byla v pozadí, zařadíte se s ní a stisknete tlačítko "W", tím ji chytíte a získáte Zlomek reality, jinak pokaždé zmizí a nic se nestane. Protože celá tato hra je náhodně generovaná, je možné, že uvidíte některé Zlomky víckrát, stejně tak se může stát i se stránkami z deníku, proto se nedivte, pokud se Vám začnou opakovat. 
Některé z fragmentů, které můžete získat.
 
Ještě by bylo dobré, napsat něco o "Sanity baru":
Jak už bylo řečeno, je to bílá prasklina v horní části obrazovky, která Vám ukazuje, kolik času zbývá, než Nájemník příjde o zdravý rozum ... neboli zešílí. Neovlivňují ji nijak Hosté, jen čas, jak dlouho hru hrajete. Pomalu ubíhá pouze ve světě představivosti (noci se symbolem oka), ve skutečném světě můžete tuto prasklinu vidět pouze, pokud se podíváte na Hlavního Hosta. Pokud opakujete noc, nevrátí to prasklinu do původního stavu, takže jestli opakujete nějakou, tak ztrátíte dvakrát tak více času. Jakmile vyprchá celá, tak se začátkem nové noci ve skutečném světě (domečku), pokaždé, když výjdete ven do lesa, dostanete ke "Game Over" konec, kterému se můžete vyhnout jedině, pokud zahrajete celou hru od začátku znova. Myslím, že konec opravdu stojí za opakování celé hry, sice to není nic speciálního ... ale budete mít opravdu dobrý pocit, že jste hru zvládli dohrát do konce. Pokud to necháte jen tak být, tak Vám to bude pořád vrtat hlavo, věřte mi ... znám to z vlastní zkušenosti xD
 
Prasklina, zobrazující v horní části obrazovky.

Konce - Endings:
Tato hra má dohromady dva možné konce (když nepočítáme "game over" konec, který končí animací, jak Nájemník zešílel a máte možnost opakovat celou noc znova). Z toho jeden z konců může být ještě trochu odlišný ve dvou směrech. Všechny končí animací a k tomu, jaký získáte konec, ukazuje Hlavní host. Když se dostanete ke konci hry, najdete stránku, kterou zanechala Neviditelná dívka, stojí na ní rada: "Don't look in the Mirror. Look out the window."

V téhle době už máte hodiny ve skutečném světě celé zaplněné (někdy se mi stává, že tuhle stránku najdu i dříve xD), a když se dostanete k poslednímu Stroji času, tak Vám přehraje animaci, podle které můžete zjistit, jakého jste dosáhli konce. Konce jsou sice označovány jako "Dobrý" a "Špatný", jeden z tvůrců hry ale řekl, že tato hra nemá žádný dobrý ani špatný konec, jsou to prostě jen konce a "Game Over" se za konec hry nepovažuje vůbec.

- Prolomení kruhu - Breaking the Circle
Tento konec má dvě možné ukončení a liší se pouze v jedné části animace. Dá se to nazvat jako "Dobrý konec" (Good Ending) a "Nejlepší konec" (Best Ending). K tomu, abyste získali "Dobrý konec", musíte získat minimálně šest Zlomků reality. Když se Vám to povede, tak se Vám v průběhu hry buď hned ze začátku bude objevovat Hlavní Host jako obří dívka nebo se v průběhu Vaší další hry, kdy nalezenete pár dalších Zlomků, Monstrum změní na Dívku. V "Dobrém konci" Nájemník poslechne rady ze stránky, nebude se dívat do zrcadla a místo toho se podívá ven z okna, všechny je zabarikáduje a opustí dům. Neviditelná dívka z lesa pak sleduje, jak dům zarůstá celý suchými keři.

"Nejlepší konec" je odlišný v tom, že keře, které zarostou celý dům, jsou pokryté zeleným listím a květinami. Tento konec můžete získat, pokud naleznete šest Zlomků reality a ještě navštívíte Dashenku pokaždé, když máte možnost, jakmile ji jednou minete, tak se Vám objeví pouze "Dobrý konec".
 
Dobrý konec / Nejlepší konec
 
- Uvězněný - Stuck:
Tenhle konec je označován jako "Špatný konec", jeho znakem je velké Monstrum jako Hlavní host, který se nepřemění na obří Dívku. Pokud nenajdete aspoň šest Zlomků reality, získáte tento konec. V tomto konci neposlechne Nájemník radu na stránce a podívá se do zrcadla, zabarikáduje okna a uzamkne tak sám sebe v domě.
 
 
Možné dosáhnutí "Game Over" (o kterých vím):
Tenhle odstavec bych chtěla věnovat radám, čemu se vyvarovat, abyste nedošli ke "Game Over" konci:
- Možná to ode mě může znít snadně, ale nechcete se zbytečně chytat Skrývajícími se hosty, budete mít opravdu dost práce dávat pozor na Hledající, tak si zachraňte dost času.
- Kdykoliv přijdete do nové místnosti, nechávejte Nájemníka, ať představí co nejvíce věcí. Můžou se Vám objevit hodiny nebo místa, kde se budete moci skrývat, a to je pro přežití v této hře velmi důležité.
- Najděte co nejvíce Zlomků reality předtím, než se dostanete do druhé části hry, jakmile se objeví "sanity bar", tak nebudete mít možnost se v lese toulat tak dlouho, jak chcete. Když zůstanete v lese příliš dlouho, Nájemník ztratí zdravý rozum a budete celou noc muset opakovat a ztratíte tím tak část "sanity baru".
- Pokud se ocitnete v Chodbě, nezůstávejte tam příliš dlouho.
- Dávejte si pozor během nocí na váš "sanity bar" a snažte se jimi projít, co nejrychleji, ale zbytečně nespěchejte, ať neděláte hloupé chyby, které by Vás vedli k opakování celé noci.
- Pokud chcete získat "Nejlepší konec", nezapomínejte na Dashenku a Neviditelné dítě (dívku v lese).
 
Některé z možných Game Over animací. 

Nejsou to všechny možné způsoby, jak získat "Game Over" konec, ale jsou to ty, co se stávají nejčastěji (a také jsou to ty jediné, o kterých vím xD). Game over by se mohl považovat za jeden z konců, protože ho také provází animace a pokud hráč nechce, nemusí pokračovat a hru ukončit. Je tu ale nabídnuta možnost "opakování", proto se za jeden z konců nepovažuje.
 
↓ Myslím, že je čas na konec tohoto článku, protože se nám přibližuje povolený počet znaků ↓
O téhle hře, bych dokázala mluvit ještě hodiny, bohužel ... maximální počet znaků se mnou nesouhlasí a tak to tu musím ukončit. Je toho ještě hodně, co jsem na téhle hře nepochopila a budu stále hledat další odpovědi, na mé otázky, protože tahle hra je opravdu zajímavá a neuvěřitelně návyková, že mám chuť si ji teď zase zahrát xD Tenhle článek bude pravděpodobně dost nepochopitelný pro ty, kteří tuto hru ještě nehráli, proto doufám, že tohle nečte někdo, kdo tuhle hru ještě doopravdy nikdy nehrál nebo aspoň nezkusil ... TT^TT ... Věřte mi, nemáte vůbec ponětí, o jakou úžasnou hru přicházíte *//////* ... Pokud je tu někdo, kdo o téhle hře něco ví a chtěl by v tomto článku něco více rozebrat, upravit, změnit a doplnit, tak se nebojte psát do komentářů své nápady a mylšenky ... moc rádi si přečteme, co si o této hře myslíte *//////*

Teď už ale opravdu konec článku, pořád tu píšu a to jsem sem ještě ani nedala obrázky, tak by se mi sem vůbec nějaké vešly. Moc Vám všem děkujeme za přečtení a za Vaši trpělivost s námi ... a sejdeme se zase u dalšího článku!! *//////*

Baka-chan a Goshi-sama ... po dlouhé době se zase ozýváme!! *//////*
A chyby samozřejmě s námi xD

Mohlo by se Vám líbit

4 komentáře

  1. 14. února 2016 v 18:42
    Popravdě, tu hru jsem nikdy nepochopila, ale i teď mi připadá zatraceně cool! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 21. února 2016 v 13:56
      Jop, souhlasím .. je zatraceně cool!!! xDDDD A věř mi, je tu ještě hodně věcí, co jsem u téhle hry nepochopila a pořád se učím nové a nové věci xDDDD

      Vymazat
  2. 16. února 2016 v 18:37
    uf tak ráda bych ji vyzkoušela, ale vzhledem k tomu, že jsem vyděsila sama sebe videem na youtube tak se toho radši vyvaruji. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 21. února 2016 v 13:56
      Není zas tak děsivá xDDD Jen spíš ... jak bych to řekla ... má takovou tajemnou a napjatou atmosféru xDDDD Ale nutit nikoho nebudu xDD

      Vymazat

Děkujeme za tvou odezvu!!